Studienleistung 2
1
1.1 Planning
1.1.1
Which search topics?
- Work
- Gaming
- Quick lookups
1.1.2
It should be relatively flexible but I want to visit all topics, which means approx 2 minutes for each one of them. Some topics are more/less relevant for different participants which is why it should not be too strict. The core questions should be standardized to be the same for everyone, but additional questions are allowed, too. If I only asked every participant the same questions I could might as well do a survey.
1.1.3
Warm-up
- Haben Sie heute schon etwas mit einer online Suchmaschine recherchiert?
- Wie wichtig ist es Ihnen online Sachen zu recherchieren?
Main
- Wie oft recherchieren Sie schnell mal kleine Dinge, wie z.B. das Wetter oder Telefonnummern?
- Wie oft ist das gesuchte ergebnis auf der zweiten oder einer darauf folgenden seite?
- Wenn eine Seite deren Namen Sie kennen in den Ergebnissen auftaucht, darunter aber ein Link mit einem besseren Titel zu einer unbekannten Seite ist, welchen klicken sie dann?
- Wann geben Sie eine Suche auf und starten eine neue?
- Wie oft recherchieren Sie Dinge für die Arbeit?
- Wie oft ist das gesuchte ergebnis auf der zweiten oder einer darauf folgenden seite?
- Wenn eine Seite deren Namen Sie kennen in den Ergebnissen auftaucht, darunter aber ein Link mit einem besseren Titel zu einer unbekannten Seite ist, welchen klicken sie dann?
- Wann geben Sie eine Suche auf und starten eine neue?
- Wie oft recherchieren Sie Dinge zum Thema Gaming?
- Wie oft ist das gesuchte ergebnis auf der zweiten oder einer darauf folgenden seite?
- Wenn eine Seite deren Namen Sie kennen in den Ergebnissen auftaucht, darunter aber ein Link mit einem besseren Titel zu einer unbekannten Seite ist, welchen klicken sie dann?
- Wann geben Sie eine Suche auf und starten eine neue?
Cooldown
- Denken Sie, dass Sie heute noch eine online Suchmaschine benutzten werden?
1.2 Interviewing
1.2.1
Recording device testing ✅
1.2.2
Informed consent ✅
1.2.3
Interviewing ✅
1.2.4
I would do a test run in which I just read out the questions loud for myself. Also I would explain terms like online search better (what I mean by that exactly).
2 Transcription
3 Surveys
3.1
3.1.1
Die Glaubwürdigkeit von social media posts
3.1.2
- Mix of open and closed questions
- No room for interpretation
- Good layout
- Validation questions → Cronbachs alpha
3.1.3
https://forms.gle/BVym2wP2m5aTRryp6
3.1.4
I would ask validation questions, which have the same internal consistency as the question they’re trying to validate. This internal consistency can be checked using Cronbachs Alpha which is a measurement of internal consistency used to measure the similarity of items ranging from 0 to 1 (perfect consistency, unrealistic).
3.2
3.2.1
I would use convenience samples for this survey because it is the first one I conduct on this topic. Thus it can be seen more as a “test” than an advanced survey. I would recruit my convenience samples by asking friends, family, colleagues and other people on social media.
3.2.2
My sample population would probably consist mostly of men/women of age 20-30 with a few outliers over the age of 30. This is caused by the sampling method (convenience samples). I mostly know people of age 20-30.
3.3
3.3.1 Strengths
- The sample population is very diverse in terms of how they use social media
- The survey would provide both qualitative and quantitative data
- I could explore this topic without a big experiment
3.3.2 Weaknesses
- Fewer older participants → potential bias
- Possible social bias (people who know me might not want to seem stupid)
- Unobserved variables, which even the participants themselves do not know, might exist
- Different social media platforms will have different results?